Thursday, May 10, 2012

Cheesecake. Nyum!!

cheesecake ; my favourite. 
*ehem, tengok badanla!* XD

hari tu dah masak cheesecake.
tapi sebab bahan tak cukup,
aku campak jek masuk sume apa yang ada, then tawakal. ;)
segala jenis bahan yang isinya lemak berkrim, semua aku bubuh!
pastu buat muka yakin jek gaul sume bahan ala2 chef wan.
mula tu takot2 sebab risau jugak if kek tak jadi.
then pikir2 balik, how worst can it be?
tong sampah family aku tak pernah memilih lagi setakat ni.
lalalalala~~

so after leaving it in the fridge semalaman,
esoknya bangun jek tido, tanpa gosok gigi tros ngap!!!
fuhhhhh, aku dah agak dah sedap gila hah!
*padahal terkejot gila yang kek tu end up edible, 
da standby makan depan tong sampah in case nak terkeluar balik* ;P
bangga la jugak aku beberapa saat sebab resipi mengarut aku menjadik!
*walaupun cubaan membuat corak atas kek da rupa macam lukisan dak 2 tahun*
yang penting rasa dia success. (ke syok snirik? haha)

then sebab sedap sangat *eceh*, kek tros habis dimakan.
langsung tak sempat nak even amik sekeping gambar pun.
apatah lagi nak upload dan canang kat 1 dunia yang aku berjaya wat cheesecake.
memang tak sempat! *sambil mulut mengunyah sisa akhir cheesecake*
then sebab tak puas makan sebab hari tu wat sikit jek,
*wat sikit gara2 takot tak jadi nanti sayang bazir banyak2*
so aku decide nak cuba buat lagi.

ingatkan nak buat esok lusa jek.
but since prek ada kat sini (kemaman) skang ni and nak balik dah esok,
so I thot y not just make it tonite then esok boleh prek sempat rasa.
itu yang kul 2 pagi (orang laen semua da tido) tapi aku still kat dapur.
kali ni aku siap beli bahan semua lengkap and siap timbang sukatan tepat2 lagi.
dah siap godek dah pun, tu duk tengah 'terbakar' dalam oven tunggu dia masak.
harap2 naek elok jek and lagi sedap la rasa dia.
kalau tetibe kek tak jadik/ tak sedap macam kek yang aritu,
memang parahlah. parah sangat2 sebenarnya.
sebab aku langsung tak ingat apa aku bubuh dalam kek aku buat aritu!
aku taram jek semua benda kot. 
T______T

padahal dah buat yang taram pun rasa elok jek.
ni yang dah buat betul2 follow resipi ni, nebes lebey lak.
teramatlah tak confident if the cake is edible. apatah lagi sedap. =_="

esok baru boleh rasa kek.
aku duk intai2 kek dalam oven tu tadi, nampak macam ok jek.
tapi maybe aku patut tadah tong sampah siap2 depan prek esok.
just in case takot2 dia kunyah sesuap dah termuntah sebaldi.
yang penting kasik prek rasa dulu.
kalau terkena tak sedap pun, dia yang kena, bukan aku. HAHA.
but if it turns out sedap gila, then the rest is mineeeeee.
korang tak payah!
ok gurau.
;)


p/s:
tengoklah kalau aku tak pelahap malas sangat, 
maybe aku try upload gambar kek tu before aku bagi prek makan esok.
kalau tak sedap pun bukannya korang tau kan?
dalam gambar nanti aku edit la kasik cantik.
wahahahaha. haip!

0 comments:

Post a Comment