Monday, February 28, 2011

Aku nak tukar bilik ngan ko. aku tak kira!

sedar² da 2 bulan jugaklah aku duk bilik umah sewa nih.
bilik tengah, langsung takde tingkap, macam duk dalam gua batu cave. =.="
tapi so far aku takde penah kena ganggu ngan apa², semua pun ok.
cuma hari ni jek rasa macam jiwa terganggu sikit.
pepagi lagi aku da nyaris tersungkur sebab tersadung wayar charger laptop.
lepas da carutkan wayar yang tak bersalah tu secukup rasa,
aku pun duk bertafakur 15 minit, pikir macam mana nak buat.
sedar² aku da mula punggah barang² aku sana sini.
meja belajar alih ke tempat yang asalnya ada katil aku,
katil lak alih ke tempat yang asalnya ada meja belajar aku.
meja kecik yang tempatnya mesti sebelah katil pun da alih skali.
pasal meja kecik ni kepentingan utama dia ialah nak letak kipas meja.
dulu selain dari buh kipas, sana la jugak aku charging enpon pe sgale,
sebab duduknya betol² antara katil aku ngan main plug.
skang meja belajar da duk kat plug, barang² duk atas meja belajar la plak ye.
yang lain² aku susun ikot mana mata aku rasa sedap nak letak jek.
so dengan meja aku yang da beralih tempat nih,
susun atur bilik da terasa macam lebih efektif skang nih.
meja da dekat sikit dengan main plug. matlamat tercapai.
takdela wayar laptop aku duk berselirat melintang tengah² dunia lagi pasnih.
da sapu² bilik, kemas² apa yang patut, siap try landing sat kat katil.
pandang² sekeliling dalam bilik, nak tengok rasa syok tak syok,
dan yesss! aku rasa aku da cukup puas ati. setel!!

sejam kemudian...

lepas aku da kehulu kehilir keluar masuk bilik duk buang masa,
aku pun angkut laptop yang pagi tadi aku bawak ke ofis, nak pasang kat meja.
tetibe aku da mula rasa tak puas ati balik ngan susun atur bilik ni.
ni la masalahnya kalo meja da duk dekat ngan plug.
kalo da enpon, lampu, sgale benda liar semua nak duk atas meja,
tak kira ngan buku², pensil box sgale bagai yang memang tempatnya atas meja,
dah tu laptop pasang nak buat keje nih nak letak mane?????

ngan lagi satu,
apsal tetibe aku rasa bilik ni nampak macam wad kat hospital????

dis is so shit.

0 comments:

Post a Comment