Monday, March 14, 2011

Kite da tunangggggg..

hari ni aku ngan housemate dinner kat umah jek.
bukan pasal malas keluar atau nak berjimat,
tapi sebab aku da kebulur sesangat!!
tak dan dah nak p mandi bersiap segala bagai.
sedar² da chong cheng chong cheng masak kat dapur.
(masak bubur jek punnnnn..ngahaha..)
pastu hidang dalam satu mangkuk, share 3 orang.
mak aku kate makan share macam ni boley eratkan silaturrahim. =)
pastu apa lagi, sesekor lahap makan sambil riuh bersembang.
dari topik 'bundar dak kelas' sampai la ke topik 'dak kelas da tunang'.
rupanya budak nama belle dalam kelas aku tu da tunang.
senyap² jek dia rupanya ye. tau² da setahun da pun tunang.
katanya: "islam kan suruh pertunangan dirahsiakan, perkahwinan dihebahkan."
alhamdulillah. niat da baek, semoga dipanjangkan jodoh korang. apa² pun, tahniah ye.

seronok sangat duk sembang sambil makan, bubur dalam mangkuk da abis.
aku pun bangun bawak mangkuk ke dapur nak topup bubur dari periuk.
elok aku patah balik nak pegi duk kat port tadi, tetibe dayah bersuara:

"saya pun da tunang. nak tengok tunang saya, pegilah tengok kat google."

eh, syaitonnnnnnnnn!!!! *sambil gelak berdekah²*
naseb baek tak tertuang bubur panas bergelegak ni atas kepala jena.

p/s: cis, hampeh ko dayah. pasnih ko makan mangkuk asing!

0 comments:

Post a Comment