Saturday, April 16, 2011

Hobi ke Dadah?

ok kita akan mulakan dengan sedikit facts tentang aku lah ye.
1) aku tak minat tengok tv, sebab
2) aku dah terbiasa tak tengok tv, sebab
3) memang aku jarang dapat tengok tv, sebab
4) dari kecik aku duduk asrama dan asrama takde tv, dan juga sebab
5) cuti, mak aku sentiasa conquer tv dengan cerita² samada hindustan/tamil.
eh, time cuti jeke? silap. mak aku memang conquer sentiasa. huh.
rasa macam jadi time cuti jek sebab cuti panjang baru aku ada kat umah.

dan akibatnya,
kalo ada cerita kat tv yang aku macam boley layan pun,
tak penahnya aku dapat follow sampai habis.
tengok pun skip² episod, kira mana² yang kebetulan dapat tengok jek.
nak menghafal siaran pukul berapa, hari apa, channel apa, memang taklah.
makanya banyaklah cerita yang orang laen da lama khatam,
tapi aku baru gelabah nak tengok sebab skang da dapat download full season.
so sekarang lebey kurang macam baru jumpa dadah hobi baru la. ketagih.

contoh cerita bersiri yang dimaksudkan adalah seperti:

1. Gossip Girl
i have to say, i'm in luv with chuck bass lepas tengok cerita ni.

2. Glee
aku biasanya anti sikit cerita yang keje asyik nak nyanyi nih.
but this one, not bad. in fact, i enjoyed it. very much.

3. How I Met Your Mother
still belum habis tengok.
baru setel tengok season 4.

dan cerita How I Met Your Mother should be the last I shall watch for the time being.
sebabnya masa sangat²lah tak sesuai sebenarnya. seriously. sangat tak sesuai.
Gossip Girl aku layan masa aku tengah kat labuan, kebosanan takde keje.
Glee pun aku layan masa aku belum start lagi buat master, life was bored, banyak masa.
tapi How I Met Your Mother? life bosan dan banyak masa?? hell no.
aku sangat banyak keje nak buat sebenarnya, tapi boley lak duk layan movie. dem.
the thing is, aku sangat suke cerita ni. even time aku tak dapat follow full dulu² tu,
kalau tetibe aku dapat peluang tengok tv and time tu tengah on cerita ni,
memang langkah mayat aku dulu sape yang berani nak mintak tukar channel.
tuh dia aku nak cakap betapa aku sangat suka cerita ni. (which is jarang jadi la)
so skang tetibe ramai lak kenalan aku yang ada full series cerita ni dari season 1-6,
itu yang jadinya even aku ada banyak keje, aku boley duk layan movie lagi.
hasilnya? habis tak jalan keje aku. tergendala kaw² punya. die! die! ok, over lak.
now ada lagi beberapa cerita yang ada dalam list aku suke nak tengok sebenarnya,
dan adik aku dah pun tolong download full series dan full season sume cerita nih,
(cougar town, no ordinary family, supernatural, urgh! banyak weh!)
tapi aku sedang cuba untuk tak mulakan 'melayan' even 1 episod pun,
sebab dikhuatiri aku tak mampu nak stop tengok dan keje tergendala lagi.
cukuplah dengan cerita How I Met Your Mother nih. abis ni abis. keje plak.
nih pun aku tengah cuba habiskan cepat² supaya aku boley cepat mula keje plak.
gila susah nak tahan godaan macam ni. urgh. wish me luck!

p/s: paling suka watak barney, sumpah lawak! abis keluar ilmu aku. eh? shit.

0 comments:

Post a Comment