Sunday, May 15, 2011

Apple yogurt smoothie recipe

dulu aku selalu singgah beli smoothies kat So Fresh Parit Raja.
dia macam ice blended tapi ada bubuh yogurt and boleh mintak whip cream.
biasanya aku akan order smoothie perisa guava then tambah cream.
tapi sekarang aku dah lama tak pegi sebab harga dah naik.
kalau aku order yang macam biasa tu boleh cecah rm7. gila tak??

inilah kedainya. (cilok google)

dah lama tak minum ni rasa teringin lak nak minum tetibe.
so ari ni aku decide nak wat snirik jek kat rumah.
selama ni aku duk perati dia wat kat dapur tu, rasanya ni jek resipi dia.
(gambar semua cilok google)

                       1 sudu besar plain yogurt              1 biji epal hijau saiz sederhana

 
                                    1 cawan ice cubes                               sedikit susu perisa vanila

dan yang paling penting skali,

seketul blender


Cara² nak menyediakan:
1. campak semua bahan dalam blender pastu ON suis sampai hancur bahan².
2. setel.
(kalau kat umah ada whip cream, boleh bubuh untuk topping)

dah boley minum sambil layan facebook.

=)

0 comments:

Post a Comment