Sunday, May 29, 2011

Tournament Futsal dekat Parit Besar B.Pahat

ni sebenarnya first time aku join maen futsal.
dah ada orang ajak maen, aku pun join jeklah.
in fact, aku memula tu nak datang tengok jek.
tak bercadang pun nak turun padang sekali.
datang konon²nya just in case tak cukup orang.
tengok² aku lak yang maen seronok lebey. haha.
seronok rupanya maen futsal ni weh. serious!

tournament petang tadi ktorang menang 3rd place je; hadiah RM200.
bukanla tanak terima kekalahan tak berjaya rebut tempat 1st and 2nd.
tapi seriously memang diorang menang tu kira atas naseb jek tadi.
sebab diorang dapat goal pun secara tak sengaja. eksiden je ok!
sebab goalie kitorang pun stok tak penah maen futsal jugak before nih.
so dia pun tak tahu sangat dengan rules² ni semua (sama la macam aku).
bendanya kalo tangan goalie tak touch bola, tak kira goal pun tadi.
goalie ktorang plak mana lah tahu yang dia patut biar jek bola tu tadi.
arghhh, ok ada sikit tak puas hati la jugak sebenarnya.
sebab menyesal tak pulun bagi paham rules tu dulu before start main.

apa² pun, alhamdulillah menang la jugak even 3'rd place jek.
tapi 3'rd place for 1st timers wasn't that bad after all jugak kan?
so walaupun tak menang 1'st or 2'nd, semua happy jek sebab dapat main.
masing² paham semua baru nak kenal² futsal, so we took it as our 1st lesson.
and since aku dah jatuh chenta ngan game futsal ni,
aku dah decide untuk join team futsal UTHM next semester.
En.Halim (coach) pun dah panggil aku turun padang join training petang².

so sekarang aku dah ada 2 hobi baru di waktu petang.
ke gym dan ke futsal. rasa macam heaven gila life skarang.
dah lama gila weh tak dapat luangkan masa buat benda² aku suka.
naek gunung pun aku dah lama tinggal. kayak lagilah dah berzaman.
siyes rindu gila nak naek gunung, kayak, white water rafting semua.
kalau ada peluang, aku nak naek gunung stong ayam skali lagi. rindu kem baha.
bila lagi baru dapat pegi entah. sebab benda² macam ni bukan boleh pegi sorang².
T______T

rasa macam bosan gila life bila takde aktiviti seronok² yang aku minat camni.
bosan dah aku duk isi masa lapang aku ngan tido dan makansampaigemok.
sekarang dah ada balik aktiviti lasak² sikit macam ni,
seriously rasa macam ''oh, indahnya dunia''. naek sikit semangat.
thank god life is getting so much better now. alhamdulillah.

=)

p/s: cuma satu jek aku kurang gemar kat game tadi. ramai betol pengkid. geli lah!

0 comments:

Post a Comment