Monday, November 22, 2010

Kuat..mana awak..

kalo aku ada kekuatan yang terpendam jauh dalam diri aku ni,
yang tak pernah aku rasa aku mampu jadi sekuat tu selama ni,
mungkin ni lah masa terbaek untuk kekuatan tu muncul tampilkan diri.
aku sangat memerlukan kekuatan itu sekarang.
sebab hati aku terlalu dimanjakan sejak kebelakangan ni,
sampai dia naek kepala!
aku suruh benci, benci, benci!
makin2 pulak dia sayang.
langsung takmo dengar cakap aku da sekarang.
sampai kesedihan ni rasa tak tertanggung lagi dah.

"ya Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang,
aku berserah padaMu ya Allah.
tabahkanlah hati hambamu yang lemah ini ya Allah.
aku akur dengan takdir yang kau tentukan.
sesungguhnya kau berhak untuk tarik orang2 yang aku sayang.
kerana kehadiran mereka sebelum ini pun datangnya dari ehsanMu.
tapi hanya satu yang ku mohon ya Allah,
aku merayu padaMu,
janganlah ko tarik orang2 ini,
tanpa ko bekalkan kekuatan, ketabahan dan kelapangan dalam hati ini ya Allah.
aku merayu, kasihanilah aku walau sedikit,
agar aku mampu redha dengan pemergian mereka dari hidup aku ini.
aku cuma hambaMu yang lemah,
dugaan ini takkan mampu aku harungi tanpa bantuanMu ya Allah
sesungguhnya ko Maha Mendengar dan Maha Mengasihani"
amin..

0 comments:

Post a Comment