Thursday, November 25, 2010

Hussaini

da dekat 2 bulan aku duk labuan.
minggu depan abg aku da balik dari haji.
rasa macam lama gile dia pegi.
nak termuntah dah aku duk sorang2 kat sini.
jadi korang boleh bayang jela betapa tak sabarnya aku tunggu dia balik.
lagi seminggu. fuh, lega jek rasa.
aku pun da mula buat list apa keje2 yang belum setel.
pasal abg aku ni sebelum dia pegi dia da pesan macam2.
jadi aku nak make sure semuanya da siap sebelum dia balik.
aku perah otak pikir sume pesanan2 dia.
takot ada pape pesanan yang aku termiss.
daripada hal jaga company sampaila ke hal buh baja kat pokok umah tu.
pesanan dari seminggu sebelum bertolak, sampai la ke sehari sebelum dia nak bertolak.
tetibe aku teringat kesah nak anta anak dia pegi umah mak mertua dia malam tu.
lepas da packing2 barang anak2 dia untuk dibawak sekali ke rumah nenek dia,
abang aku pun panggil la anak2 dia turun bawah.
maksu dia da sampai nak amik diorang pegi umah nenek.
hajat abang aku nak sampaikan pesanan2 akhir sebelum pegi.
dipesannya jangan nakal, belajar rajin2, dengar cakap nenek, macam2lah.
elok dia peluk cium anak2 dia, anak dia yang bongsu tu da nangis.
kesian pulak aku tengok budak 5 tahun ni.
KOMPEM dia sedey sebab tak penah duk asing dari mak ayah dia.
aku tengok abang aku da sebak.
aku pun lekas2 la pujuk anak buah aku tu.

lebey kurang macam ni la aku pujuk..
"hussaini..jgn nangis ye sayang..baba pegi sekejap je..nanti baba balik cepat2 ye"

sekali dia jawab..
"hussaini takmau pergi rumah nenek..sana takde KOMPUTER.."

hahahaha..spoil tol la dak kecik ni.
memang hantu komputer tol.
mati2 aku ingat dia nangis sebab sedey nak tinggal baba dia.
rupanya sedey nak tinggal komputer kat atas tu.
hahaha..saini..saini..kelakor.


p/s: baba ko balik esok2 jgn ko wat derk je dhla ye saini..baba ko yg ngs lak kang.

0 comments:

Post a Comment