Friday, November 26, 2010

Celaru.

aku bukan marah, aku bukan benci.
tapi aku sedey.
apa sebenarnya yang dah jadi?
kisah kita da lama abis.
da tutup buku da pun.
ye aku mengaku dulu aku lukakan hati kau.
tapi hati aku tak terluka ke masa tu?
rasanya kita sama2 terluka,
tapi masing2 pun sedar itu untuk kebaikan bersama kan?
lepas tu aku masih cari kau.
sebab aku masih sayang.
aku masih rindu.
aku masih berat hati untuk kehilangan.
tapi kau benci.
kau benci aku muncul lagi dalam hidup kau.
kau tak suka yang aku masih sayang kau.
jadi aku berhenti.
aku bawak diri aku jauh2 dari kau.
aku takde lagi da amik tau pasal kau.
takde lagi da ingat2 pasal kau.
tapi sekarang kau macam sengaja letak post2 bagi aku terasa snirik.
kau kenapa?
kenapa kau benci sangat dengan aku?
apa yang aku da buat kat kau sampai kau jadi benci sangat dengan aku?
apa yang aku da buat sampai kau jadi berdendam sangat dengan aku?
sampai ko cari semula semua salah aku?
aku da tak kacau hidup kau da kan?
aku sikit pun takde buruk2kan kau.
sikit pun takde nak bermusuh ngan kau.
tak boleh ke move on dan abaikan jek aku macam ko slalu duk buat tu?
itu yang ko nak kan?
tak perlu nak buat musuh dengan aku.
tak perlu nak rosakkan kenangan2 lama kau dan aku.
untuk apa kau nak buat semua tu?
untuk ko puaskan ati kau?
puas ati dapat sakitkan ati aku?
puas ati dapat cakap buruk pasal aku?
puas ati dapat tunjuk yang aku bukan baek sangat pun?
apa yang ko cuba buktikan sebenarnya?
ko nak buktikan yang ko bahagia tanpa aku?
buktikan yang ko betol2 da tak kesah pasal aku?
buktikan yang ko jauh lagi bagus dari aku?
atau ko nak buktikan yang bercinta dengan aku ialah 1 kesilapan yang besar?
kalo itu yang kau mahu.
silakanlah.
buatlah apa kau nak.
ceritalah apa kau suka.
mana2 yang kau selesa.
janji kau bahagia.
aku terlalu sayangkan kau untuk balas apa kau buat pada aku.
aku terlalu sayangkan kau untuk bercerita buruk pasal kau.
aku terlalu sayangkan kau untuk benci dan marah pada kau.
kemenangan itu da lama jadi milik kau.
moga kau tersenyum bangga.

2 comments:

  1. sabar banyak2 eip..semua yg terjadi ni akan buat kita lg tabah n matang..anggap ni sume satu cabran baru dlm hidup kau..think +ve..insyallah perkara yg menyakitkn akan bertukar jadi perkara yg menyeronokkan klu ko berpikiran +ve...

    ReplyDelete
  2. thanx doo..btol ckp ko..aku kena +ve, moga sume ni besar hikmahnya..:)

    ReplyDelete