Tuesday, January 25, 2011

Kalo aku robot, aku da overheat running nonstop.

petang ni aku nak rehat.
badan aku da cecah tahap piawai.
penat balik kl ari tu still belum hilang.
5 hari straight aku tak cukup rehat.
khamis ngan jumaat aku busy kemas umah.
packing sume barang² masuk kotak dan balut pape yang patut.
sabtu proses angkut barang masuk lori pindah ke kemaman.
petang sabtu zyro ngan jambu kutip aku kat umah.
malam tu lepak mapley sambil online usha kete 2ndhand.
kereta zyro rosak, subuh baru ktorang blah tumpang tdo umah daia.
ahad pagi bangun keluar meronda pegi tengok kete² 2ndhand.
sammmmpaila ke malam kul 8.30 amik tket bas balik batu pahat.
sempat akak ngan brader kaunter transnasional wat 'lawak bodo' ngan aku.
aku mintak tket ke batu pahat, dia kasik aku tket pegi johor bharu.
dah tu bile aku cakap dia bagi salah tiket dia mengamuk kata aku yang salah cakap.
apa ke bangsat sangat tah. orang laen pun dengar aku cakap batu pahat.
dahla duit aku da burn, ko lak cakap nak paling kurang ajar ngan aku.
aku cakap baek², yang ko nak siap tuding² jari kat muka aku pehal??
aku tengah duk penat² sangat tu, memang muka pair jek blah. tak larat nk gado.
pukul 12 gak ar baru aku sampai parit raja.
sampai² umah da bajet nak tros landing tido dah,
tengok kipas bilik aku rosak lak, demmm!!!!
kipas ni memang da prob dari hari tu lagi. bukan salah sape² pun sebenarnya.
cuma aku tengah penat sangat buat aku sakit jiwa bila tambah lagi satu masalah baru.
belum habis aku rasa tensen duit bazir kat bas, ni nak beli kipas baru lak. duit da takde ni.
sian dak² umah aku kena dengar aku bebel². sori weh, aku bukan marah korang.
last² aku tdo luar malam tu ngan badan letih, nyamuk banyak nak mampos.

isnin pagi² aku da bangun pegi lab milling sebab nak potong mold.
hari jumaat lepas aku da amik cuti balik KL, jadi jadual aku da ketinggalan skit.
dari pukul 8 pagi sampai pukul 1 tgh hari aku berdiri terpacak potong mold.
aku punya da penat sangat sampai aku hilang fokus kejap jek, tangan aku da terkena spindle.
nasib baek luka jek. kalo putus?? bengkak gak rasa tulang tangan aku terhentak kuat.
penat tapi terpaksa jugak cepat sebab supervisor aku da bising suh catch up wat simulation.
so aku takde choice. yang aku cuma mampu cakap ialah "sumpah letih".

 potong kepada 4 biji kiub pakai sawing machine.

4 biji kiub potong sikit² sampai dapat ukuran ikot design pakai milling machine.

skang mold da di anta ke Lab CNC untuk dipotong shape sebelah dalam pulak.
petangnya aku ke ofis supervisor aku untuk wat tutorial simulation.
mold da anta, jadi skang da boleh fokus pada simulation. tapi aku penat!
pagi tadi pun aku tak larat nak bangun. kul 9.30 pagi baru aku bangun.
badan aku da piawai sangat da rasanya. tak larat.
aku bangun siap², masuk itho pegi angkut pc pindah pegi meja baru aku.
alhamdulillah dak² ofis baru aku sume aku tengok ramah², baek².
rasa lega disambut baek kat sana. tak sempat rasa kekok pun kat tempat baru.
thanx pada semua yang tolong aku clear meja, setting plug ngan pasang pc tadi.
then pegi makan, singgah kedai kipas, pastu tros balik umah.
siyes aku perlu rehat sebelum badan aku demam urat lagi.
kipas pun da 'sehat', aku nak tido.
'nyte'.

0 comments:

Post a Comment