Friday, January 14, 2011

Oh Medical Check Up~

semalam aku pegi medical check up.
macam biasa, mesti tang mata jek yang problem.
"awak memang pakai spek mata ke sebelum ni dik?"
aku pun dengan lajunya menggeleng, "tak".
"awak tau tak awak rabun?"
lagi sekali aku dengan muka lebey innocent lak kali ni, "tak".
free jek aku wat dosa kering.
sebenarnya aku memang da tau mata kanan aku rabun.
tapi sebab mata kiri aku langsung takde masalah,
jadi aku memang ngan sengajanya malas nak buat spek.
sebab pada aku, pandangan rasa macam limited bila pakai spek mata.
macam mana nak luas mata memandang, ye tak? =)
yang nurse tu aku bukan suka² nak tipu dia,
tapi aku malas nak dengar dia bebel² nape tak pakai spek.
tau sangat dah. huh.

pastu menyusul lak keputusan² check up yang lain.
buat pertama kalinya aku sangkut tang urine test.
bukan sebab alkohol dan dadah la!
tapi doc kata urine aku agak kotor.
(bukan sume kencing tu memang najis kotor ke??)
then dia kata kotor sikit jek dan rasanya sebab aku kurang minum air.
atau ada possibility sebab aku da dekat ngan tarikh nak datang bulan.
still dinasihatkan untuk aku banyakkan minum air pasni. lalala~ tanak..
(owhhh..patutla pinggang kadang² rasa macam sakit jek. eh, ada kaitan ke plak?)
tapi memandangkan doc kata benda ni normal,
aku pun balik umah berlenggang kangkung senang hati jek siap nyanyi² lagu kajol.
selagi tak kena tahan kat wad memang tak penah nak amik siyes benda camni. haish.
tapi nampaknya baru sehari lepas doc pesan macam²,
masalah da timbul da pun. dis is so sheeeettt.
masalah nak meng-ehem-buang.
memang sakitla perot ni bile toxic semalam takmo keluar.
aku suspek ni mesti aku da terkena sumpahan dari doktor semalam.
tak puas ati la tu tengok aku rilek jek, cool jek, comel jek. (apakah?)
so skang ni sistem kumbahan aku bermasalah.
kang mula la sakit perot, sakit kepala, sume nak datang.
tak boley dibiarkan berlarutan perkara sebegini ye puan².
kerana penyakit sembelit ni sangat merbahaya dan boleh membawa kepada maut.
ok tipu. tokok tambah cerita memang hebat.
no wonder aku tak dapat jadi doktor. huh.
(nanti patient mati bukan sebab penyakit tapi mati sebab terkejut)

makanya petang tadi dengan pantasnya aku pegi kedai cari teh herba.
benda alah ni memang berkesan gua cakap sama lu!
lepas 8 jam minum, kompem ko berlari tak cukup tanah nak ke toilet.
effect dia memang bagus.
kadang² tu ko boley nampak lendir² toxic sume kuar skali.
sebab tu la minum teh herba ni boley kurus kot.
tapi rasa dia tuhan jela tau payau tak payaunya.
masa aku mula² minum menatang ni,
minum sesudu, muntah 8 jag. hebat kan?
pun boley kurus gak dengan cara tuh. heheh.

teh herba orang kampung. RM17 sekotak. *ey, cekci la gambar u ni!*

tadi elok lepas aku beli teh ni, sampai umah tros rasa nak terjah toilet.
aku da cakap..teh ni memang bagossss..
baru tengok kotak da baek da sistem kumbahan aku. (cis!)

0 comments:

Post a Comment