Monday, January 24, 2011

Selamat tinggal rumah cheras

weekend hari tu aku balik KL.
cuti dari khamis sampaila ahad (semalam).
balik sebab nak tolong akak ipar aku pindah rumah.
dia da nekad nak pindah pegi duk kemaman ngan abg aku.
da berenti keje ngan Kosmo and da siap jual da kelisa dia.
aku paham dia susah bila kena duk jauh² ngan abg aku just sebab tempat keje.
belanja pun jadi banyak bile duk umah lain². bil dabel, sewa dabel.
tapi even aku paham, aku tetap berat gila hati nak bagi dia pindah.
sebab lepas ni aku akan rindu nak lepak ngan dia,
aku akan rindu nak maen ngan anak buah aku si ayid.


plus biasanya kalo aku tensen jek,
aku akan lari balik rumah cheras.
3 jam da sampai. tket baru 20 hengget.
even balik weekend jek pun da cukup buat aku lega.
duk umah tak wat pape pun aku tetap rasa sronok.
mungkin sebab aku rasa aku dialu²kan kat situ.
balik rumah orang tua aku pun tak rasa macam tu.
tapi kalo duit ada lebey sikit,
aku akan turun masjid india round².
kadang² aku takde beli pape pun, 
aku cuma pegi untuk cari sedikit distraction.
supaya otak aku boley rehat kejap dari masalah.
being in a crowd of strangers buat jiwa aku rasa bebas.

skang rumah cheras da takde,
kompem aku susah nak balik kl da pasni,
aku tak suke tempat lain.
aku membesar di sini, jiwa aku da sebati di sini.
the only place feels like HOME to me.

0 comments:

Post a Comment